Ana içeriğe atla

İlişkide arz ve talep kompleksi


 


Arz ve talep olarak ilişki


İktisadi birer kavram olarak hayatımıza giren ve aktif olarak mal’ın değerini belirlemede hem iç piyasada hem dış piyasalardaki duruma bağlı olarak mal’a biçilen değer için kulanır. Gündelik yaşam ve psikoloji için bu arz talep ilişkisinde tıpkı bu mal’ın pazar endeksi gibi bakılıyor. Değer ve önemi çoğu zaman mal’ın ana vatanında hiç yokken,bir başka sömürgeci coğrafyada oldukça makulun üstünde ve seçili bir kurula hitap edebiliyor.

Örnek olarak tropikal meyvelerin değeri ve ithal edildikleri ülkelerdeki değeri kıyaslana bilinir. Bu arz ve talep arasındaki büyük ayrım değerin değersizleştirmesi olarak ortaya çıka biliyor.


Arz ve talep kompleksi


Arz edilen ile talep edilen duygu arasındaki farklılıktan meydana gelen, genelde arz ve talebin  kendiliğnin kesesine yönlendiren cinsin sömürgecilik duygusuyla meydana gelen bir tür travmatik duygu boşluğu veya hırsıdır. 

Sahip olma öncesi ile sahip olma sonrasındaki bu değişimde çoğu zaman öncesi ve sonrası arasındaki içsel değişimin farkında olmayan birey, kar marjinaline zararın sebebini dış piyasayı bilmeyen ortağını suçlarken, ama temelde bütün işlemlerin kendi elinde olduğunu kabul etmeyecektir. Buna iktisadi bir kayıp olarak dışta arayacaktır. Arz ve talep kompleksinde bireyin kendi farkına varması veya dışardakiler tarafından fark edilip müdahale edilmesi çok zordur. Şizofreni ve diğer bilice dayalı Halüsinasyon nerdeyse hiç görünmez, burdaki olay çok gerçekçi bir dünya içinde olmasından kaynaklandığı için fark edilesi çok zor bir hal alır.


Ben duygusunun öteki ile olan çaptıklık kurnazca beni ötekinin etkisi olduğuna savunarak gizleye biliyor burda kişi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Şiir

  Hep bir eksiğim/ dili olmayan rabb sayıklamlarımda. Gitsem ileri /kal Dursam/ bela Kur-anı hatmeye varmış karınca Kırk gün taş kavuğuna sığınan rahman Boynuma asılan muska Kimdir bu şer devanında  Beni derviş yapan. Söyle!! Nedir ben/i Bendeki sonsuz ağrı Kurban ve bıçak niye boynumda muska Ey ibrahim Beni de put eyler misin? Peygamber duasına Kırgın yarasa Süleymana ah/lar Göğüs kafesim baykuşlara yuva Ey butimar! Beni de gam denizinde susuzlukla öldürür müsün? Ey omuzundaki zeytin Ey çarmıhım Yusufun kanlı gömleğini sür yüzüme Ey sırtındaki    incir Nedir bu bendeki eyyüp

TÊM

  Têm Ji singa te- ji sore memikê te  Vedixwim Ayet Û  Sond Navê te Peykerek im Ji hilma     te rih diafire Laşe min ê mir î Hilma te Ji tehma gûz û zerdela Kaniyek im Miçiqî me Ji devê te de dimeyê meya eşqê Ax devê te Zemzem e Dixwazim bibim tobedarê behna te Zarokek im Êtîm im Di herûdo memikê te de şir diger im A min hilde Qefesa xwe de mezin bike Navika min Ji malzaroka te qetiya ye

UYANIŞLAR

  Bir film: Uyanışlar Yönetmen:Penny Marshall Oyuncular: Hasta; Robert De Niro Doktor;Robin Williams Film için başta belirteyim Leonardo( robert De niro) oyunculuğuna hayran kalmamak için çok neden gerekli. Her kes onu baba film serisi etkisinde tanırken, ben onun ‘taksi şoförü’ filmiyle biliyorum. Modernitenin içine sıkışmış insan tiplemelerini bir camdan anlatan müthiş bir oyun sergiliyor. Film parkison hastalığını konu alır Hastalığına teşhis konulmamış bir çocuk- yetişkin olarak yaşama başlıyor film de- bir hastahane ve olabildiğince sıradan sahnelerden ibaret bir her şey. Elbete insan yeteneği sırandan olanı bile müthiş göstere biliyor ( burada ben-i ademcili yapmıyorum- bir kedinin yeteneği- veya farenin veya kuşun yeteneği içinde aynı duyguya sahibim) Aşk benzersiz olmaktır- insan yaşamının büyük bir bölümü, başkası olmak, başkasının istediği forma koymak    için harcar. Daha sade anlamı/ öteki bizdeki beni,kendilik olmaktan çıkarıp- kendinisinin beni olarak şekillendirmek ister