Ana içeriğe atla

Nirxandin



Li TÛNIS Ê DÎWANEK


ERÊNÎ û NEYÎNIYÊN FÎLM Ê

( Li gorî Nêrînên Franz Fanon Nirxandinek)



Fîlmek balkêş û dî gelek cihan de bi awayekê komedî pirsgirekên ciwakê tîne ser dîk û ekran e.

Fîlm 2019’an de hatiyê çêkirin û gelek mîhrîcan de hatiye nîşandin.

Lîstîkvan Gulşifte Ferahanî rola sereke di destê wê de ye.

Li gorî seneryoyê Gulşifte li parîsê mezin bûye û perwerdehiya xwe li ser beşa psîjolojiyê qedandiye û bûye psîkanalîst û piştî qedandina xwendina xwe bîryar dide ku vergere warê dê û bavê xwe û li wir bibe pîspora kar û xebatên xwe.



Fîlm bî awayekê behsa aborî û pirsgirêkên aborî dike, û rewşa gel a aborî û pirsgirêkên ku derketine holê radixê ber çavan

Dê a din û girîn jî ew kû Gulşigîfte dixwaze bi awayekê frûdyan ( li gor psîkanalîzm ê) xwe bighêne keseyeta merovan û ji travmayên wan re çareseriyekê bibîne.



NEYÎNÎ


Li gorî Franz Fanon dagirkerî ne tenê bi aborî û leşkeriye, dagirkeriya herî girîng a psîkolojîk e û travmayên wê û bandora wê ji van herdûyên din gelekî bandortirin


Her wiha gulşifte li parîs ê mezin bûye û li gor fîlmê her çiqas bixwaz e xwe bighêne binehişê gelê tûnis ê jî têkiliyêk xurt dernayê holê.

Gulfireşte bi hişekê kolonyalîst û jiyanekê oryantalist li wir di çavên gelek kesende sîmgeya firansiye.


Ji xwe psîkanalîzma Frûdya li gor travmayên serdestan hatiyê avakirin.

Dîsa keseyetên ku fîlmê de ( keçika ku dixwaze biçe fransa- ew kesê nêromê û ew jinika xwedî kûafor û burjûva)


Tim dixwazin ji travmayên erdnîgarî xilazbin û keseyetên nû ji xwe re ava bikin û bibin kesên cûda.

Fîlm jî cîh cîh li ser vê yekê sekiniy e û lê ne bi awayekê rexneyî.


Fîlm bî awayê sînegrofîyê xurt kolan ê mîmariya tûnîs e dimen dewlemend kiriye û jiyana ku li ser banê avaya rewşeke cûda daye fîlmê-


Derhener: manele Labidi labbè

Navê Fîlmê orjînal:Un Divan a Tunis


 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Şiir

  Hep bir eksiğim/ dili olmayan rabb sayıklamlarımda. Gitsem ileri /kal Dursam/ bela Kur-anı hatmeye varmış karınca Kırk gün taş kavuğuna sığınan rahman Boynuma asılan muska Kimdir bu şer devanında  Beni derviş yapan. Söyle!! Nedir ben/i Bendeki sonsuz ağrı Kurban ve bıçak niye boynumda muska Ey ibrahim Beni de put eyler misin? Peygamber duasına Kırgın yarasa Süleymana ah/lar Göğüs kafesim baykuşlara yuva Ey butimar! Beni de gam denizinde susuzlukla öldürür müsün? Ey omuzundaki zeytin Ey çarmıhım Yusufun kanlı gömleğini sür yüzüme Ey sırtındaki    incir Nedir bu bendeki eyyüp

TÊM

  Têm Ji singa te- ji sore memikê te  Vedixwim Ayet Û  Sond Navê te Peykerek im Ji hilma     te rih diafire Laşe min ê mir î Hilma te Ji tehma gûz û zerdela Kaniyek im Miçiqî me Ji devê te de dimeyê meya eşqê Ax devê te Zemzem e Dixwazim bibim tobedarê behna te Zarokek im Êtîm im Di herûdo memikê te de şir diger im A min hilde Qefesa xwe de mezin bike Navika min Ji malzaroka te qetiya ye

UYANIŞLAR

  Bir film: Uyanışlar Yönetmen:Penny Marshall Oyuncular: Hasta; Robert De Niro Doktor;Robin Williams Film için başta belirteyim Leonardo( robert De niro) oyunculuğuna hayran kalmamak için çok neden gerekli. Her kes onu baba film serisi etkisinde tanırken, ben onun ‘taksi şoförü’ filmiyle biliyorum. Modernitenin içine sıkışmış insan tiplemelerini bir camdan anlatan müthiş bir oyun sergiliyor. Film parkison hastalığını konu alır Hastalığına teşhis konulmamış bir çocuk- yetişkin olarak yaşama başlıyor film de- bir hastahane ve olabildiğince sıradan sahnelerden ibaret bir her şey. Elbete insan yeteneği sırandan olanı bile müthiş göstere biliyor ( burada ben-i ademcili yapmıyorum- bir kedinin yeteneği- veya farenin veya kuşun yeteneği içinde aynı duyguya sahibim) Aşk benzersiz olmaktır- insan yaşamının büyük bir bölümü, başkası olmak, başkasının istediği forma koymak    için harcar. Daha sade anlamı/ öteki bizdeki beni,kendilik olmaktan çıkarıp- kendinisinin beni olarak şekillendirmek ister