Li TÛNIS Ê DÎWANEK
ERÊNÎ û NEYÎNIYÊN FÎLM Ê
( Li gorî Nêrînên Franz Fanon Nirxandinek)
Fîlmek balkêş û dî gelek cihan de bi awayekê komedî pirsgirekên ciwakê tîne ser dîk û ekran e.
Fîlm 2019’an de hatiyê çêkirin û gelek mîhrîcan de hatiye nîşandin.
Lîstîkvan Gulşifte Ferahanî rola sereke di destê wê de ye.
Li gorî seneryoyê Gulşifte li parîsê mezin bûye û perwerdehiya xwe li ser beşa psîjolojiyê qedandiye û bûye psîkanalîst û piştî qedandina xwendina xwe bîryar dide ku vergere warê dê û bavê xwe û li wir bibe pîspora kar û xebatên xwe.
Fîlm bî awayekê behsa aborî û pirsgirêkên aborî dike, û rewşa gel a aborî û pirsgirêkên ku derketine holê radixê ber çavan
Dê a din û girîn jî ew kû Gulşigîfte dixwaze bi awayekê frûdyan ( li gor psîkanalîzm ê) xwe bighêne keseyeta merovan û ji travmayên wan re çareseriyekê bibîne.
NEYÎNÎ
Li gorî Franz Fanon dagirkerî ne tenê bi aborî û leşkeriye, dagirkeriya herî girîng a psîkolojîk e û travmayên wê û bandora wê ji van herdûyên din gelekî bandortirin
Her wiha gulşifte li parîs ê mezin bûye û li gor fîlmê her çiqas bixwaz e xwe bighêne binehişê gelê tûnis ê jî têkiliyêk xurt dernayê holê.
Gulfireşte bi hişekê kolonyalîst û jiyanekê oryantalist li wir di çavên gelek kesende sîmgeya firansiye.
Ji xwe psîkanalîzma Frûdya li gor travmayên serdestan hatiyê avakirin.
Dîsa keseyetên ku fîlmê de ( keçika ku dixwaze biçe fransa- ew kesê nêromê û ew jinika xwedî kûafor û burjûva)
Tim dixwazin ji travmayên erdnîgarî xilazbin û keseyetên nû ji xwe re ava bikin û bibin kesên cûda.
Fîlm jî cîh cîh li ser vê yekê sekiniy e û lê ne bi awayekê rexneyî.
Fîlm bî awayê sînegrofîyê xurt kolan ê mîmariya tûnîs e dimen dewlemend kiriye û jiyana ku li ser banê avaya rewşeke cûda daye fîlmê-
Derhener: manele Labidi labbè
Navê Fîlmê orjînal:Un Divan a Tunis
Yorumlar
Yorum Gönder